MODELO DE AVALIAÇÃO MULTINÍVEL

estudo de caso da Universidade Corporativa da Polícia Rodoviária Federal

Authors

Keywords:

Avaliação Multinível, Universidade Corporativa, Universidade Corporativa em Rede, Epistemologias da Avaliação, Avaliação da aprendizagem

Abstract

This article aims to analyze the multilevel assessment model in the light of the epistemologies of assessment of learning and the guidelines of the UCR Model, in order to propose an assessment model that promotes individual learning and the transfer of learning to work practice, the performance and competence assessment of teachers and the implementation of educational actions, as well as the scope and impact of results on organizational development. This is a theoretical-empirical research with a qualitative approach, which promotes a subjective dialogue between the guidelines of the UCR model and the evaluation epistemologies identified in the literature. This study advances to the multi-level assessment models, applying and validating the Model in the corporate education system of the Federal Highway Police, a complex public organization.

Author Biographies

Patricia Freire, Universidade Federal de Santa Catarina

Doutora em Engenharia e Gestão do Conhecimento. Professora do Programa de Pós-Graduação em Engenharia e Gestão do Conhecimento da Universidade Federal de Santa Catarina (EGC/UFSC).

Fernanda Kempner-Moreira, Universidade Federal de Santa Catarina

Doutoranda do Programa de Pós Graduação em Engenharia e Gestão do Conhecimento (EGC).Mestre em Administração pelo Programa de Pós Graduação em Administração da Universidade Federal de Santa Catarina (2011). Especialista em Marketing e Gestão de Pessoas (2002) e Gestão Financeira e Contábil (2008). Graduada em Administração pela Faculdade Estadual de Ciências e Letras de Paranavaí (2001). Membro do Grupo de Pesquisa ENGIN Núcleo de Engenharia da Integração e Governança do Conhecimento para a Inovação. Possui experiência como docente, atuando principalmente nas disciplinas: administração da produção, gestão de pessoas e gestão da qualidade.

Graziela Grando Bresolin, Universidade Federal de Santa Catarina

Mestre em Engenharia e Gestão do Conhecimento. Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Engenharia e Gestão do Conhecimento da Universidade Federal de Santa Catarina (EGC/UFSC).

Henrique Mourão Camarinha Neto, Polícia Rodoviária Federal

Possui graduação em Direito pela Universidade de Caxias do Sul (2015). Atualmente é chefe da divisão de avaliação da Universidade Corporativa da Polícia Rodoviária Federal.

Published

2021-05-26

How to Cite

Freire, P., Kempner-Moreira, F., Grando Bresolin, G., & Mourão Camarinha Neto, H. (2021). MODELO DE AVALIAÇÃO MULTINÍVEL: estudo de caso da Universidade Corporativa da Polícia Rodoviária Federal. Revista Do Instituto Brasileiro De Segurança Pública (RIBSP) - ISSN 2595-2153, 4(9), 9–26. Retrieved from https://revista.ibsp.org.br/index.php/RIBSP/article/view/94